Duratec Torain, když drobeček potřebuje pořádnej rám …

Ajfel. Tuhle a podobně vyznívajcí přezdívky jsem v pubertě slýchával několikrát denně. Když ve své pubescentní sociální bulblině převyšujete ostatní minimálně o hlavu je to peklo. Časem člověk dospěje, nejen věkem, postupně i rozumem, zvykne si na věčné komentování nebo neustálé dotazy ohledně těch pár centimerů navíc. Přesto však stále narážím díky své výšce na různé překážky a komplikace. Jednu takovou komplikaci jsem letos na jaře úspěšně díky vyřešil. Nechal jsem si udělat rám kola na míru – Duratec Torrain C1.


Něco málo z historie

Jako každý zapálený cyklista jsem si prošel postupným vývojem. V mládí byla mým snem silnička, což se mi tenkrát splnilo a tím se odstartovala moje láska ke kolům. Pak přišlo temné období, kdy lenost zvítězila nad pohybem a já začal růst nejen do výšky, ale i trochu do šířky. Pak přišla rodina. S rodinou volnočasové aktivity a tím pádem návrat ke kolům. Psal se rok 2012 , Dominik se naučil jezdit na kole a já začal jezdit na šestadvacítce mé ženy velikosti L s extrémně dlouhou ocelovou sedlovkou. O rok později přesedám na Author Spirit (model 2012) s velikostí rámu 23″. To mě posunulo a pro cyklistiku nebo spíše cykloturistiku opravdu zapálilo. Nic nevydrží věčně a rám po třech sezónách odkráčel do věčnách sběren. Diagnóza – prasklina vedle sváru u sedlové trubky. Následoval další rám shodné velikosti, tentokrát vydržel rok. Na jaře roku 2017 přecházím na devětadvacíku značky MRX. Jenže hned po roce se opět opakuje staá dobrá diagnóza. Po úspěšné reklamaci přichází po roce deja vue uprostřed sezóny. Na scéně se objevuje Cannondale Trail 3, krásné živé kolo, jenže …

| Dema | Author Spirit | Author Traction | MRX | diagnóza | Cannondale Trail 3 |

Doba covidová

Jenže prostě stále to nebylo ono, častokrát jsem se přistihnul při tom, že během vyjížďky kontroluju zda je svár u sedlové trubky v pořádku, po návratu domů, jsem to místo dokonce často leštil hadříkem a kontroloval zda se tam náhodou neobjevila prasklina. Stále více jsem si pohrával s myšlenou rámu na míru. Zamiloval jsem se do rámu RB CRR 290, ale vybral jsem si špatnou dobu. Byl duben roku 2019, z nabídky RB zmizela velikost 3XL, což bylo pro mě jasným signálem toho co následovalo – zamítavá odpověd na můj dotaz zda vyrobí rám pro čahouna, který vozí nějaký ten gram navíc. V průběhu roku prvního COVID roku jsem tento dotaz zopakoval ještě několikrát, bohužel bez úspěchu. Studiem diskuzí na bike-forum.cz jsem došel k tomu záhy došel k tomu, že toto diskuzní fórum je rájem RB hooligans a DC haterů. Začal hledat co je na tom Duratecu tak špatného, proč DC, jak je zde přezdíváno, vyvolává takové emoce. Po odfiltrování postů ve stylu jedna paní povídala překvapivě docházím k zajímavému zjištění. HEUREKA to je to co chci. Je konec ledna 2021 a já zvídavě píšu do Duratecu, zda vyrobí jeden rám i pro mě.

Když ti pět týdnů připadá jako pět let

Přichází velmi pozitivní zpráva – VYROBÍ. S nadšením si vyněnuji několik emalů a telefonátů s velmi příjemnou paní, která jak později zjištuji je jednatelkou této rodinné firmy. Po dodání pro návrh a výrobu důležitých tělesných informací o mé postavě ( po dlouhé době přiznávám svoji váhu, tedy spíše nadváhu ) a mou představu co od rámu očekávám. V konfigurátoru na stránkách ladím barvy, nakonec vítězí moje oblíbená kombinace černá s červenými nápisy a odesílám konečnou poptávku. Obratem dostávám návrh geometrie a cenovou nabídku. Cena je sice vyšší než u RB, ale očekávaná a dle mého názoru úměrná kvalitě ručního zpracování. S nabídkou souhlasím a hradím 50% zálohy. Dopředu jsem informován o délce výrobního procesu – cca 5 týdnů. Dodání mělo vyjít na začátek března. To čekání na nový rám mi připadalo neskutečně dlouhé, jako by to nebyly týdny, ale roky. Dlouhou chvíli si krátím nakupováním ostatních komponentů. Je to docela oříšek, jelikož téměř nic není skladem. Na konci února zvoní v pozdním odpoledni telefon, volají z Duratecu s další pozitivní zprávou – mají vyrobeno. Obratem posílám doplatek a již následující den v obýváku vybaluji pozdního ježíška z krabice.

Vánoce v březnu

Asi hodinu skoumám každý detail rámu. Zkoumám vnitřní vedení lanek v rámu, uchycení patky a patky zadní osy. Zpracování je precizní. Nikdo z rodiny se jej nesmí ani dotknout, jen nakouknout z bezpečné vzdálenosti. Když sám odstoupím a dívám se na něj ze vzdálenosti cca tří metrů dochází mi jak je velký. Následující dva dny postupně sestavuji za asistence svých synů jednotlivé komponenty v překrásný obří celek. Venku nečekaně začalo sněžit proto se první testovací jízda odsouvá na neurčito. Po týdnu je konečně ta břečka pryč a já konečně jedu. Z první vyjížky jsem nadšený. Rám je opravdu pevný, nic se nekroutí, kolo je hravé a živé. To kole prostě JEDE skoro samo a opravu mi SEDNE ! Během sledujících týdnů ladím detaily, měním některé komponenty za jiné a přichází první dvě větší údržby, protože na počátku dubna mi Garmin hlásí 500 ujetých kilometrů. Ve svých 40 letech jezdím konečně na skutečném kole, při návratu domů s nervozitou nekontroluji sváry u sedlové truby. Děkují tímto teamu Duratec za splněný sen.

Specifikace

ZnačkaDURATEC
ModelTorain C1
Modelový rok2021
Velikostcca 25″
Hmotnost12,6
RámDURATEC
VidliceRockShox 29″ Judy TK Silver 100mm, Taper, Boost 15x110mm
Hlavové složeníFSA
KlikyShimano SLX FC-M7120
Středové složeníShimano XT Hollowtech II BB-MT800 -BSA
MěničShimano SLX RD-M7100 SGS
ŘazeníSLX SL-M7100-IR I-Spec EV 12 sp.
PřevodníkShimano SLX 34
KazetaShimano DEORE CS-M6100-12
ŘetězShimano SLX CN-M7100
Zapletená kolaDT Swiss H 1900 Spline
Brzdové třmenyShimano Deore BR-M6100
Brzdové pákyShimano Deore BR-M6100
PedályShimano SPD PD-M520
ŘídítkaRACE FACE ATLAS, 0.5″ RISER 31.8×785
PředstavecRace Face Ride XC 6° – 100/31,8 mm
SedlovkaRace Face Ride XC
SedloPROLOGO KAPPA EVO Space
PláštěContinental Race King 29×2,20

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *