RacoonOnBike

naše cyklotoulky nejen po Česku

Cyklotoulky po Moravě: Rabštejn a Skřítek

Jak jinak oslavit Svátek práce než pořádnou cyklovyjížďkou. Čeká nás nekonečné ač mírné stoupání o délce přes 45 km. Takže se máme na co těšit. Za slunečného a taky trochu chladného rána sedáme na kola a vyrážíme. Do Brníčka je to pohodička po rovince, na Srupšín se nám to začíná trochu zvedat a já objevil super zkratku přes pole směr Benkov. Nahoře na kopci nad Benkovem pokračujeme po žluté na Obědné, odkud následuje na delší dobu poslední jízda z kopce do Libiny. Projíždíme rozkopanou Libinou a na jejím konci si v místní hospůdce doplňujeme spálené kalorie silným hovězím vývarem. Následuje šlapaní do mírného kopce na Oskavu. Pak stoupáme k Bedřichovu a za ním se kocháme sice malými , ale kouzelnými vodopády říčky Oskavy. Pak přichází finální stoupání k horské chatě Rabštejn. Sice jsme hladoví, ale nedá nám to a ještě před obědem se šplháme ke zřícenině hradu Rabštejna. Následuje sjezd dolů k chatě a malý oběd. S plným břichem se nám sice moc nechce, ale šlapeme dál. Po krátkém sjezdu na rozcestí se vydáváme po modré. Po cestě zachraňujeme jednoho ztraceného cyklistu a doprovázíme ho na Skřítek. Po Kofole na Skřítku (mimochodem půl sklenice jsem si vylil do klína) míříme po zelené na Hvězdu, cestou se opět kocháme, tentokrát výhledy do kraje. Místy jsou krásně vidět Jeseníky v celé své kráse od Keprníku s Králickým sněžníkem v pozadí skoro až po Praděd. Dalekohled v batohu tentokrát nevezu zbytečně. Za Hvězdou jedeme z kopce po žluté přes Traťovku do Hraběšic. Míjíme přehradu Krásné a přes Šumperk míříme zpátky k domovu. V nohách máme krásných 80 km a nastoupáno 1149m.